فلزات غیرآهنی (آلومینیوم، مس، سرب، روی و قلع)

معرفی چسب بتن استحکامی: کاربردها و نحوه استفاده

چسب بتن در دو دسته‌ی استحکامی و آب‌بندی قرار می‌گیرند، اما مصرف اصلی چسب بتن استحکامی برای اتصال بتن جدید به بتن قدیمی است. این چسب‌ها از رزین‌های مصنوعی تهیه شده و کاربردهای گوناگونی دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
چسب بتن استحکامی چیست؟
چسب بتن استحکامی
چسب بتن استحکامی یک نوع چسب بتن است که بر پایه‌ی پلیمر ساخته شده است. این نوع چسب به بتن انعطاف پذیری می‌بخشد و مانند نامش، مقاومت بتن را افزایش می‌دهد. این چسب‌ها با ترکیبات موجود در بتن واکنش داده و قدرت انعطاف پذیری و مقاومت بتن را افزایش می‌دهند.
مزایا و ویژگی‌های چسب بتن استحکامی
1. جلوگیری از ترک‌خوردن بتن
2. افزایش انعطاف‌پذیری و دوام بتن
3. افزایش مقاومت کششی و خمشی بتن
4. کاهش نفوذپذیری
5. افزایش چسبندگی بتن

کاربردهای چسب بتن استحکامی
مهم‌ترین کاربردهای چسب بتن استحکامی عبارتند از:کاربرد چسب بتن استحکامی، در چسباندن بتن جدید به بتن قدیمی بسیار مهم است. در مواقعی ممکن است بتن‌ریزی نیمه‌کاره انجام شده و بتن‌ریزی نهایی به زمان دیگری موکول شود. در این شرایط، اتصال بین بتن جدید و بتن قدیمی ضعیف بوده و باعث ضعف مقاومت بتن در این نقاط می‌شود.

استفاده از چسب‌های بتن استحکامی می‌تواند این مشکل را حل کند. ضمن اینکه کارایی چسب بتن استحکامی به تعمیر زیرساخت‌های بتنی و افزایش پایداری و نفوذپذیری سطوح کاشی و بنایی هم کمک می‌کند.

استفاده از چسب بتن استحکامی

استفاده از چسب بتن استحکامی به سه روش امکان‌پذیر است. اگر بخواهیم بتن جدید را به بتن قدیمی چسبانیم، ابتدا یک لایه از چسب بتن بر روی سطح بتن قدیمی باید برداریم. ضخامت این لایه باید به میزان مقاومت مورد نظر ما بستگی داشته باشد.

اگر بخواهیم چسب بتن استحکامی را برای آب‌بندی استفاده کنیم، می‌توانیم آن را به بتن اضافه کنیم یا با آبی که برای این کار مصرف می‌شود مخلوط کنیم.“`html

تنظیم و بازنویسی: شقایق علیزاده

مفهوم چسب بتن استحکامی و چگونگی استفاده از آن

منبع

وقتی بتن تهیه می‌شود، مواد مختلفی با هم مخلوط می‌شوند. به عنوان مثال، چسب با نسبت 3:1 به همراه آب مخلوط می‌شود. برای هر متر مکعب بتن، باید یک دقیقه مخلوط را مخلوط کنید.
وقتی می‌خواهیم از چسب‌های بتن استحکامی برای کارهای ترمیمی استفاده کنیم، باید برای هر متر مکعب بتن 3 تا 5 درصد آن را به ملات ترمیمی اضافه کنیم. سپس یک لایه از آن را روی محلی که قصد ترمیم آن را داریم بکشیم.

به طور خلاصه، در این مقاله با چسب بتن استحکامی و کاربردهای آن آشنا شدید. شما می‌توانید برای خرید چسب بتن استحکامی یا انواع دیگر چسب‌های بتن به سیوان لند مراجعه کنید. سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که امکان خرید آنلاین انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی را برای شما فراهم کرده است.

“`

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
X