فلزات غیرآهنی (آلومینیوم، مس، سرب، روی و قلع)

پودر سنگ چیست؟ | بررسی 7 کاربرد انواع خاک سنگ

پودر سنگ، که به نام “خاک سنگ” یا “آرد سنگ” نیز شناخته می‌شود، واکنشی از پودر انواع سنگ‌های مختلف است که از معادن استخراج می‌شوند. این محصول به صورت طبیعی و صنعتی قابل تولید است. به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان و فعالیت‌های عمرانی، پودر سنگ اهمیت زیادی دارد که در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پودر سنگ چیست؟

پودر سنگ یکی از محصولات فرعی در صنعت سنگبری می‌باشد. انواع سنگ‌ها می‌توانند به شیوه صنعتی (استفاده از دستگاه و ماشین‌آلات) یا طبیعی (سایش لایه‌های مختلف زمین شناختی) به پودر سنگ تبدیل شوند. برای بررسی پودر سنگ باید توجه داشت که نوع ترکیبات موجود در سنگ خرد شده متفاوت است و بنابراین، پودر سنگ نیز خواص و کاربردهای منحصر به فرد خود را دارد.

چگونگی تولید خاک سنگ

هر دو روش صنعتی و طبیعی، مکانیزم‌های ساخت متفاوتی دارند که هدف آن‌ها تبدیل سنگ به پودر است. تفاوت پودر سنگ‌های تولید شده در روش‌های طبیعی و صنعتی، در شکل و ظاهر ذرات آن‌ها است. ذرات پودر سنگ طبیعی گرد بوده و اصطکاک کمی ایجاد می‌کند، اما ذرات پودر سنگ صنعتی دارای سطح خشن و نوکی می‌باشد.تیز بودن و قابل استفاده برای ساختارهای آسفالتی است مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش صنعتی از دستگاه و ماشین آلات خاص مانند آسیاب ها و تراکم دهنده ها برای خرد کردن و پودری کردن سنگ ها استفاده می شود. سپس خروجی ها و خرده های تولید شده از طریق یک توری به نام سرند، بر اساس ابعاد و اندازه های مورد نیاز جمع آوری می شود.

در روش طبیعی، لایه های مختلف خاک روی یکدیگر حرکت می کنند و منجر به تولید ذرات بسیار ریز سنگ می شود. خودروی زمان و نفوذ آب به داخل سنگ ها باعث تولید پودر طبیعی می شود. سنگ های تحت فرسایش که به تولید انواع مختلف کانی ها منجر می شود. به عنوان مثال: سنگ آهک، کربنات کلسیم، سنگ گرانیت، مرمر و سنگ های دیگر نمونه های پودر سنگ قابل تولید هستند.
کاربردهای پودر سنگ 
1. تولید ملات

اولین کاربرد پودر سنگ که به ذهن می رسد، استفاده از آن در صنایع ساختمانی و عمرانی است. این ماده برای تهیه ملات و مخلوط کردن با ماسه و سیمان استفاده می شود. همچنین برای تولید گسترده مصالح ساختمانی مانند آجر، آسفالت، موزاییک، آجر نما و حتی شیشه استفاده می شود.
2. تولید<غذا دام>

از کاربردهای جالب‌ترین پودر سنگ طبیعی، غذای دام است. این پودر به دست آمده از سایش سنگ‌های کلسیمی و رسوبی، بسیار محبوب است. به دلیل وجود کلسیم قابل جذب در این نوع سنگ‌ها، از خاک سنگ برای غنی‌سازی جیره غذایی دام و حیوانات بسیار استفاده می‌شود.

3. تصفیه آب آشامیدنی

از دیگر کاربردهای خاک سنگ، تصفیه آب آشامیدنی است. این خاک به دلیل داشتن آهک با خصوصیت انعقاد بالا، شرایط مناسبی را برای تصفیه آب فراهم می‌کند. پودر سنگ آهک به دلیل ویژگی منعقدکنندگی بالا برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می‌شود.

4. ضدعفونی کردن محیط‌های مختلف

خاک حاصل از انواع سنگ‌ها، خاصیت ضدعفونی کننده دارد. این ویژگی باعث جلوگیری از اسیدیته محیط می‌شود و به از بین بردن غشای سلولی باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند. بنابراین از این محصول برای ضدعفونی کردن محیط‌های مختلف مانند دامداری‌ها، استخرها و پرورش آبزیان استفاده می‌شود.

5. مصارف کشاورزی

خاک سنگ مانع از اسیدیته شدن خاک زمین‌های زراعی و باغات می‌شود. علاوه بر این، وجود مواد معدنی مانند گوگرد، پتاسیم، آهن، منگنز و … خاک را تقویت می‌کند.


استفاده از خاک سنگ برای تولید آسفالت بسیار اهمیت دارد و به افزایش چسبندگی قیر کمک می‌کند. این خاصیت باعث می‌شود که در هنگام فرآیندهای قیرگونی و ریزش آسفالت، استفاده گسترده‌ای از آن شود.

استفاده از خاک سنگ در تولید کاغذ نیز نقش مهمی دارد، زیرا از جایگاه ویژه‌ای برای بازسازی کاغذهای استفاده شده و جلوگیری از قطع درختان برخوردار است. از کاغذهای ضایعاتی برای تولید کاغذ استفاده می‌شود به دلیل افزایش حجم و خنثی‌سازی و جداسازی مواد شیمیایی مختلف.

پودر سنگ جوشقان دارای ویژگی‌های بارزی است از جمله رنگ سفید و ویژگی‌های مکانیکی قابل توجه. این خصوصیات موجب شده تا اکثر افراد این نوع سنگ‌ها را برای انجام پروژه‌های خود خریداری کنند. شکل ظاهری سنگ‌ جوشقان بسیار شبیه به سنگ‌ مرمر بوده و ملات تهیه شده از آن‌ به رنگ سفید بوده و میزان استحکام سطحی آن بسیار زیاد است. از پودر سنگ جوشقان برای آثار هنری مانند مجسمه سازی، پتینه کاری یا ساخت تابلوهای طرح برجسته استفاده می‌شود.


<مقدار type="قسمت">
<متن>
خاک سنگ جوشقان پس از خشک شدن مانند گچ و سیمان ترک نمی‌خورد. از آن برای کارهایی مانند نماسازی ساختمان، سنگ فرش‌کردن پیاده‌روها، تولید سنگ‌های آکواریومی نیز استفاده می‌کنند.
پودر سنگ قم
معادن سنگ‌های مختلفی مانند سنگ مرمر، سنگ گرانیت، آهک و کربنات کلسیم در این شهر به چشم می‌خورد. بسیاری از خاک سنگ‌های رنگی و سفیدی که در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، از معادن سنگ استان قم تأمین می‌شود.
پودر سنگ الیگودرز
باکیفیت‌ترین سنگ‌های کربنات کلسیم را در شهر الیگودرز استان لرستان بیابید. عمده مصارف این نوع پودر سنگ بیشتر در تولید رنگ و رزین و پلیمرها است. این خاک سنگ در سایز و اندازه‌های مختلف سنگ نمره و پودر مش 100 تا 3500(پودر میکرونیزه) تولید می‌شود. 
خاک سنگ آهک
ازجمله ویژگی‌ها و خصوصیات برجسته این محصول می‌توان به حجم دهندگی و خاصیت ضدعفونی کننده آن اشاره کرد؛ به همین خاطر از آن برای کارهای مختلف ساختمانی مانند شفته‌ریزی یا ساخت و تولید آجرهای نسوز (آجرهای دکوراتیو) استفاده می‌شود. جالب است بدانید حرارت دیدن این محصول انواع آهک زنده و آهک هیدراته را تولید می‌کند.
خاک سنگ سفید و رنگی

<نوع="پاراگراف">
مهم‌ترین انواع پودر سنگ با توجه به رنگ‌بندی آنها می‌تواند به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم شود. این رنگ‌ها بسته به نوع سنگ و فرآیند خردش و له کردن آن‌ها متفاوت است. خاک سنگ رنگی در رنگ‌های متنوعی از جمله سیاه، سفید، زرد، قرمز و خاکستری موجود می‌باشد. متغیریت رنگ این نوع خاک سنگ بستگی به نوع سنگ و فرآیند خردش دارد. به عنوان مثال، خاک سنگ سیاه از خردش سنگ گرانیت تولید می‌شود.

<نوع="پاراگراف">
پودر سنگ مرداب و یا به عبارت دیگر “سنگ مرده” برای مصارف گوناگونی مانند از بین بردن بوی نامطبوع از لباس یا کفش‌ها استفاده می‌شود. این خاک سنگ یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع پودر سنگ برای مصارف بهداشتی است. آرد سنگ مرداب همچنین با نام‌های دیگری مانند سنگ مرده، خاک سنگ نقره، خاک سنگ مردار یا مردار سنگ نیز شناخته می‌شود. این نوع خاک سنگ از خردش و له کردن سنگ اکسید سرب به دست می‌آید.

<نوع="پاراگراف">
اهمیت استفاده از آرد سنگ یا خاک سنگ از نظر محتوای جدید، می‌تواند به بهبود بسیاری از نواقص صنعتی کمک کند. این ماده به دلیل طبیعت طبیعی خود نیز به راحتی قابل دسترس می‌باشد و برای استفاده گسترده در صنعت مناسب است. بنابراین، نگرانی از نظر کمبود، تولید و فرآیند ساخت، می‌تواند کاهش یابد.
“`html

کارخانه، آلودگی‌های زیست محیطی و موارد بیشتر وجود نخواهند داشت. هم چنین
قیمت پودر سنگ چقدر است؟
پودر سنگ یکی از مقرون به صرفه‌ترین محصولاتی است که می‌توان برای تولید ملات به خصوص ملات سیمان و پودر سنگ در صنعت ساختمان استفاده کرد. قیمت پودر سنگ برای کسانی که به دنبال نتیجه عالی در کنار هزینه‌های مناسب هستند، بسیار پیشنهاد می‌شود.به این نکته توجه داشته باشید انواع خاک سنگ در کیفیت‌های مختلف موجود هستند. این میزان کیفیت، اختلاف قیمت پودر سنگ در بازار را به دنبال دارد. از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت نهایی این محصول می‌توان به رنگ، بسته‌بندی، سایز و اندازه و هم‌چنین دانه‌بندی آرد سنگ اشاره کرد.
سخن پایانی
قیمت خاک سنگ ساختمانی که که برای کارهای ساختمانی، معماری و راه‌سازی در حجم بالا استفاده می‌شود، بسیار کمتر از خاک سنگی است که در کارهای هنری و تزئینی همچون رنگ سازی، تولید چسب و رزین، پلیمر و مجسمه سازی استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای استعلام قیمت پودر سنگ به سایت سیوان لند مراجعه یا با کارشناسان تیم فروش تماس بگیرید.

“`
پودر سنگ یکی از محصولات پرکاربرد و مقرون به صرفه است که برای تهیه ملات، به ویژه ملات سیمان و پودر سنگ، در صنعت ساختمان استفاده می‌شود. قیمت پودر سنگ برای افرادی که به دنبال نتایج عالی با هزینه مناسب هستند، بسیار مناسب است. انواع مختلف خاک سنگ با کیفیت‌های متفاوت وجود دارند و این کیفیت‌ها توجه به قیمت‌های مختلف پودر سنگ در بازار را الزامی می‌کند. چیزهایی مانند رنگ، بسته‌بندی، سایز و دانه‌بندی آرد سنگ نیز از عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی این محصول هستند.

در کل، قیمت خاک سنگ ساختمانی که برای کارهای ساختمانی، معماری و راه‌سازی در حجم بالا استفاده می‌شود، بسیار پایین‌تر از خاک سنگی است که در کارهای هنری و تزئینی مانند رنگ سازی، تولید چسب و رزین، پلیمر و مجسمه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت پودر سنگ، می‌توانید به سایت سیوان لند مراجعه یا با کارشناسان تیم فروش تماس بگیرید.


پودر سنگ چیست؟ | بررسی 7 کاربرد انواع خاک سنگ

تنظیم و نگارش : نیلوفر بردبار
پودر سنگ چیست؟ | بررسی 7 کاربرد انواع خاک سنگ
منبع


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
X