فلزات صنعتیفلزات غیرآهنی (آلومینیوم، مس، سرب، روی و قلع)مس

ماین نیوز – تحویل بیش از 6 میلیون و 60 هزار تن محصول به مشتریان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه

<فراخوانی>ماین نیوز – تحویل بیش از 6 میلیون و 60 هزار تن محصول به مشتریان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه

 به گزارش ماین نیوز، در یکی دیگر از برنامه‌های رادیوفولاد،مجید فخاری، مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات، به تشریح دستاوردها و عملکرد این بخش پرداخت. در ادامه مطلب ماحصل گفت‌وگوی مجری این برنامه با ایشان را می‌خوانید.درباره نقش و جایگاه واحد برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات توضیح دهید.معاونت فروش و بازاریابی شامل چهار مدیریت فروش داخلی، صادرات، برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات و پشتیبانی فروش و بازاریابی است. برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات در این معاونت وظیفه برقراری ارتباط دائمی و دوطرفه بین نیاز بازار و توانایی‌های تولید را دارد تا هم نیاز مشتریان به‌صورت بهینه تأمین شود و هم از ظرفیت خطوط تولیدی شرکت به‌طور صحیح استفاده گردد. برای تهیه برنامه فروش، فرایندی داریم که از مردادماه هر سال شروع می‌شود و طی آن، تقاضای بازار محصولات تخت فولادی کشور، ترند محصولات و مسیر حرکت بازار رصد می‌شود. سپس بازار را بر اساس زمینه فعالیت بخش‌بندی می‌کنیم و با تهیه<گزارش‌های تحلیلی> سعی می‌کند مسیر بازار و نیاز مشتریان را با توانمندی‌های تولیدی مقایسه کند که شامل همه محصولات شرکت می‌شود و همچنین محصولاتی که شاید الآن تولید نشود، ولی می‌تواند جزو توسعه‌های شرکت و استراتژی‌های شرکت قرار بگیرد. ما تقاضای این محصولات و اطلاعات مربوط به آن را هم به دلیل اینکه موردنیاز واحدهای توسعه است جمع‌آوری و در قالب کتابچه‌ای با عنوان <تقاضای بازار>، هر سال منتشر می‌کنیم. در کنار این فرایند که موجب به‌روز نگه داشتن شرکت خواهد شد، واحد برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات در همراهی با برنامه‌ریزی تولید، واحد مالی و کنترل مدیریت و حسابداری صنعتی، بعد از برنامه تولید، در تعیین و نحوه بودجه‌بندی شرکت هم نقش عمده‌ای دارد. قیمت‌گذاری محصولات، استفاده از ابزارها و گردش کارها در بحث کنترل برنامه‌ها و فرایندها نیز برای اینکه برنامه به‌طور صددرصد اجرا شود صورت می‌گیرد. پایش تأخیرات، پایش تولیدات زودتر از موعد و سایر مسائل حوزه فروش هم در این واحد کنترل می‌شوند. بررسی اقتصادی ادعاهای فنی هم از وظایف این واحد است، اقدامی که در راستای جلب نظر مشتریان و همین‌طور بازخورددهیتولید در شرکت فولاد مبارکه از روند “بر اساس سفارش” یا “میک تو اوردر” بهره می‌برد؛ به این معنی که ابتدا سفارش ثبت کرده و سپس تولید می‌کند. این روش تولید به واحد فروش این امکان را می‌دهد تا با به‌روز نگه داشتن فروش در بازار رقابت و ایجاد قدرت تصمیم‌گیری به‌موقع برای مواجه شدن با بحران‌ها و نوسانات بازار، جایگاه و تعالی شرکت را حفظ کند و توسعه دهد.

شرکت فولاد مبارکه یک صنعت مادر است که طیف گسترده‌ای از صنایع کشور از جمله خودروسازی، لوازم‌خانگی، لوله‌سازی، انتقال سیالات و صنعت ساختمان را تأمین می‌کند. با توجه به تنوع بسیار زیاد تولیدات و نیازهای بازار، فولاد مبارکه اطلاعات از مشتریان بالقوه و بالفعل را جمع‌آوری و تحلیل می‌کند تا محصولات گرم و سرد و پوشش‌دار در ابعاد، ضخامت و گرید‌های مختلف را با توجه به تقاضاهای بازار تولید کند.

مبنای برنامه فروش و تولید شرکت فولاد مبارکه در یک پروسه چندماهه آنالیز می‌شود و تقاضای بازار به‌دقت مشخص می‌شود. این روش از شرکت واحدی برای مسائل دیدگاه خود به‌عنوان یک دیده‌بانی برای حفظ جایگاه و تعالی و توسعه هرچه بیشتر است.<هت‌مک بازار این است که تقاضا در دوره کوتاه مدت زیاد است. برنامه ریزی های توسعه شرکت برای سال آینده و چشم انداز بلند مدت بر اساس تقاضاهای داخلی و صادرات صورت می‌گیرد. این رویه هر سال اتفاق می‌افتد و بر اساس آن، برنامه تولید و فروش سال آینده تعیین می‌شود.با توجه به نوسانات قیمت ها، چقدر موفق بوده‌ایم که به اهداف پیش‌بینی شده از نظر تناژ و درآمد برسیم؟ برنامه فروش محصولات چند بعدی و تناژی توسط ما تنظیم می‌شود، اما مسائل مربوط به درآمد متعلق به ما نیست. از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده شده است. بخشی از فعالیت‌های ما شامل تحویل محصولات است و ما علاوه بر تنظیم برنامه فروش، مسئول تحویل محصولات به مشتریان هستیم. تحویل این حجم بیش از ۲۲۰ هزار تن از برنامه فروش جلو بوده است و ما تا پایان سال رکورد خوبی در فروش و تحویل محصولات خواهیم داشت. سبد محصولات شرکت فولاد مبارکه با محصولات جدیدی که ارزش افزوده زیادی دارند در حال پر شدن است. با توجه به تقاضای بازار، هدف‌گذاری سال آینده برای چه محصولاتی است؟ یکی از اهداف شرکت توسعه محصولات جدید است، که به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای سازمان و تأمین نیازهایی است.><رئوسی-2 2 0 3 5 0 7 1 0 8-5 2 5 3 1 6 2-1-0 5 6 0 8 5 3 8-3 3 1 6 0 6 2-1-0 3 9 2 3 1 0 8 5 2-5 1 6 6 3 2 0>


توسعه تولیدات <a data-autolink-id="1" target="_self" href="https://industrialmetals.ir/INDM-category/%d9%81%d9%84%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c/%d9%81%d9%84%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d9%87%d9%86%db%8c/" >فولاد</a> مبارکه

تولید کارخانه می‌توانست در داخل کشور تولید شود ولی نیازمندی به واردات بود. پروژه گاز ترش یکی از پروژه‌های بزرگ بود و ما موفق شدیم تا API گاز ترش را در فولاد مبارکه تولید کنیم. سازمان ما در توسعه محصولات جدید به همراه واحدهای دیگر مثل متالورژی و روش‌های تولید مشارکت دارد. ما تمرکز خود را بر تولید طبق نیاز صنایع مختلف قرار داده‌ایم. ما به نیازهای صنایع مختلف گوش داده و محصولات جدیدی تولید می‌کنیم. یکی از این نیازها حوزه نفت و گاز بوده و ما تلاش می‌کنیم تا نیاز خطوط انتقال نفت و گاز کشور را برآورده کنیم. در حوزه‌های دیگر هم مثل خودروسازی، تولید محصولات جدید زیادی را در دستور کار داریم. در محصولات زنگ‌نزن نیز نیازمندی‌های بازار شناسایی شده و مسیر مشخص است. آیا شما با مشتریان به‌عنوان یک بازار بالقوه در ارتباط هستید و تا چه حد از نظر آن‌ها در برنامه‌ریزی‌های سالیانه استفاده می‌کنید؟

در رویکرد فولاد مبارکه حضور مؤثر در بازارهای صادراتی و تأمین نیازهای ارزی و ارتقای کیفیت محصولات دیده شده است. یکی از اهداف فولاد مبارکه این است که بازخوردهای


<برای ترجمه این متن و تغییر آن به یک متنی مفهومی و شفاف، من بهترین تلاش خود را می‌کنم>

دریافت‌شده از بازار صادراتی، محصول باکیفیتی ارائه دهد. با برگزاری همایش‌ها ارتباط مستقیمی با مشتریان داریم. علاوه بر این، جلسات فنی با مشتریان استراتژیک دیگر مثل خودروسازان برگزار می‌شود. در این جلسات، نیازها را به‌صورت مستقیم از مشتریان اخذ می‌کنیم و این اطلاعات به سطوح دیگر شرکت انتقال داده می‌شود.
قیمت‌گذاری محصولات فولاد مبارکه با توجه به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نسبت به رقبای جهانی چه وضعیتی دارد؟
قیمت محصولات ما از دو بخش تشکیل می‌شود، قیمت پایه و قیمت نهایی که با هزینه‌های اضافی محصول مشخص می‌شود. قیمت پایه در قالب 6 نمادی که در بورس کالا عرضه می‌شود در فرایند عرضه و تقاضا شناسایی می‌شود. طیف تولیدات ما متنوع است. ابعاد و ضخامت‌ها و گریدهای مختلف فرایند خاص خودشان را در تولید دارند و همین‌ها قیمت تمام‌شده را متنوع می‌کنند. به‌طورکلی قیمت‌گذاری و تعیین قیمت برای هزینه‌های اضافی در این واحد انجام می‌شود و قیمت پایه در بورس کالا شناخته
می‌شود.
کنترل اجرای فروش از وظایف واحد شماست. منظور از این عبارت چیست؟
بعد از اینکه برنامه سال تدوین شد، این برنامه به برنامه ماهانه تبدیل می‌شود و

<این متن به زبان فارسی در نمی‌آید، چرا که HTML اصلی آن را نگه داشته‌ام. به هر حال می‌توانم متن انگلیسی را به زبان فارسی بازنویسی کنم.>
براساس این، تقسیمات فروش برای مدیریت داخلی و ادارات فروش داخلی و صادرات مشخص می‌شود. برنامه‌هایی که تدوین می‌شود مشخص می‌کند چقدر فروش داخلی و چقدر فروش صادراتی خواهیم داشت. کنترل ماهانه اختصاص سهمیه‌های فروش داخلی برای بالا بردن بهره‌وری تولید مورد نظر است؛ همچنین با توجه به شرایط و واقعیت‌های تولید، وضعیت به‌روز رسانی شده و برنامه تغییری ممکن است. حتی در حین اجرای برنامه‌های عملیاتی ممکن است اولویت‌ها تغییر کند. در زمینه حمل و نقل محصولات امسال قرار است رکورد زده شود. در عرصه تحویل محصولات، چند پروژه خوب از جمله عارضه‌یابی فرایند حمل و نقل محصولات انجام شده است که با توجه به طرح‌های توسعه فولاد مبارکه، حجم حمل و تحویل کالا افزایش پیدا کرده است. همچنین، در زمینه ارتقای ایمنی حمل و نقل محصولات فعالیت‌های مشترکی انجام شده است. همکاران ما در مجموعه مدیریت فروش و حمل و نقل محصولات متخصص و متعهد هستند که در راستای اهداف فولاد مبارکه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.“`html

تنظیم و بازنویسی: Behnegarsoft.com

ماین نیوز – از ابتدای سال جاری تا پایان ماه آبان، بیش از 6 میلیون و 60 هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده شد.

منبع

“`

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
X