فلزات صنعتیفلزات غیرآهنی (آلومینیوم، مس، سرب، روی و قلع)مس

ماین نیوز – ثبت ركورد كاهش مصرف نسوز در فولاد سبا

< h1> ماین نیوز – ثبت رکورد کاهش مصرف مواد غیر سوز در فولاد سبا < /h1> < br>

ثبت رکورد کاهش مصرف مواد غیر سوز در شرکت گروه صنعتی فولاد
مصرف مواد غیر سوز در مجتمع فولاد سبا در ماه آبان 1402 با 6.85 کیلوگرم بر تن مذاب به کمترین مقدار تاریخ رسیده است.

به گزارش ماین نیوز، بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا، این امر را تأیید کرد و گفت: رکورد قبلی مصرف مواد غیر سوز 7.38 کیلوگرم بر تن مذاب در اردیبهشت امسال ثبت شده بود. او افزود: این مقدار مصرف به کوره‌های قوس الکتریکی، کوره پاتیلی و ریخته‌گری مربوط است و از عوامل نصب، کنترل و بهره‌برداری مناسب از مواد غیر سوز در بخش‌های مختلف، افزایش تولید، افزایش تعداد ذوب در کوره‌های قوس الکتریکی، افزایش تعداد ذوب بر سکوئنس ریخته‌گری و هماهنگی در فرآیندهای تولیدی در خطوط پیوسته سبا به‌عنوان مهم‌ترین دلایل این میزان کاهش مصرف مواد غیر سوز در فولاد سبا اشاره کرد. خلیلی با ابراز قدردانی از همکاران و پیمانکاران سخت کوش فولاد سبا بیان کرد که امیدوار است که رکوردشکنی‌های در تولید و کاهش مصرف در همه حوزه‌ها ادامه یابد. < br><رکورد ارزشمند در مصرف نسوز به طور شگفت انگیزی ثبت شد>

در مصاحبه با خبرنگار فولاد، برخی از مسئولان و کارشناسان مجتمع فولاد سبا اظهار کردند که رکورد ارزشمندی در مصرف نسوز به مقدار 6.85 کیلوگرم بر تن مذاب به‌منظور به‌دست‌آوردن کیفیت مطلوب در خطوط پیوسته تولید فولاد ثبت شده است.

احمدرضا بخشائی، رئیس تعمیرات نسوز مجتمع فولاد سبا، اظهار داشت: “این رکورد ارزشمند با تلاش و همت همکاران در واحد نسوز، LTS، تولید و دفتر فنی به‌دست آمد که نشان از توانمندی و عملکرد برتر این واحدهاست.”

مهدی یزدانی، کارشناس تعمیرات نسوز فولاد سبا، برای دستیابی به این رکورد افتخارآمیز، اصلاح و بهبود برخی از روش‌های کاری و دستورالعمل‌های اجرایی در نصب و بهره‌برداری از نسوز و استفاده بهینه از آن و کنترل متریال مصرفی گفت.

حمیدرضا صادقی، کارشناس دفتر فنی تولید، با اشاره به این موضوع اظهار کرد: “این رکورد نشان از تلاش و توانایی کارکنان و مدیریت مجتمع فولاد سبا برای بهبود عملکرد و کیفیت تولید دارد.”

<قالب class="مقاله">
<عنوان>کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری
<متن>
<پاراگراف>
<عبارت>یکی از اهداف اصلی در سازمان افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید است. <عبارت>با همکاری و مساعدت همکاران در واحدهای دفتر فنی، تولید و تعمیرات نسوز در آبان ماه 1402، مصارف نسوز در کوره‌های قوس 2.01، در پاتیل 2.45 و در تاندیش 2 کیلوگرم بر تن مذاب ثبت و در مجموع رکورد 6.85 کیلوگرم بر تن مذاب به دست آمد که در مقایسه با میانگین مصارف سال 1401 دارای کاهش چشمگیری بوده است.

<پاراگراف>
از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در این کاهش مصرف <عبارت>افزایش تعداد ذوب‌گیری از نسوز کوره‌ها، ارتقای کیفیت نسوز مصرفی و بهبود برخی از روش‌های عملیاتی و تعمیراتی اشاره کرد.

<پاراگراف>
<عبارت>روح‌الله جمالی، کارشناس تولید فولادسازی و کوره‌های قوس با توجه به اهمیت نسوز از لحاظ ایمنی و هزینه‌های تولید در قالب کار گروهی با انجام برخی از پروژه‌های بهبود مانند <عبارت>افزایش مقدار تناژ ذوب باقی‌مانده در کوره (هات هیل)، افزایش راندمان و ظرفیت لانس‌های تزریق کربن و اکسیژن در هر دو کوره جهت ایجاد یک سرباره فومی مناسب با پوشش کافی و افزایش قطر دایره PCD در کوره شماره 1 علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، شاهد کاهش مصرف در نسوز بودیم.


نگارش و تنظیم: Behnegarsoft.com

ماین نیوز – رکورد کاهش مصرف نسوز در فولاد سبا

منبع

توجه به توقفات در فرآیند تولید با تنظیم جلسات فنی و استفاده از متریال با کیفیت بالا، زمان ذوب‌گیری به 14 ساعت افزایش یافت. اصلاح و بهبود روش‌ها و دستورالعمل‌های شرایط اجرا، نصب نسوز و ارتقاء نحوه آماده‌سازی منجر به بهبود عملکرد شد. اقدامات اصلاحی و افزایش کیفیت نسوز مصرفی، توقفات اضطراری و شکست نازل را کاهش داد و مصرف در قسمت تاندیش به 2 کیلوگرم بر تن مذاب کاهش یافت.

با توجه به این بهبودات، تشکر و قدردانی از تمام کارکنان واحدهای مرتبط، به‌ویژه همکاران واحد نسوز و LTS می‌شود.

تاریخ انتشار: دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 10:27

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
X