سربفلزات صنعتیفلزات غیرآهنی (آلومینیوم، مس، سرب، روی و قلع)

ورق استیل سیاه – آرتا استیل تهران

ورق استیل سیاه یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع ورق‌های استنلس استیل است که در صنایع مختلف استفاده می‌شود. استفاده از این نوع ورق‌ها در لوازم منزل، اجزای ساختمان و قطعات صنعتی بسیار رایج است. اما امروزه، نسل جدیدی از این ورق‌ها تحت عنوان ورق استیل سیاه یا استنلس استیل سیاه با ویژگی‌ها و کاربردهای دکوراتیو خاصی معرفی شده است که از ورق‌های استیل معمولی متمایز است.

خصوصیات ورق استیل سیاه

ورق استیل سیاه یک نوع ورق استیل با سطحی سیاه مشکی است. این نوع ورق استیل از جنس ورق‌های استنلس استیل یا فولاد زنگ‌نزن تولید می‌شود. در واقع، این ورق‌ها از بیلت‌های استیل با استفاده از فرایند نورد تولید می‌شوند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این ورق نسبت به سایر ورق‌های استیل، رنگ و ظاهر آن است. استفاده از ترکیبات و عناصر سطحی جدید در این نوع ورق، باعث شده است تا جذابیت بیشتری داشته و کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف داشته باشد.یکی از ویژگی‌های بارز ورق‌های استیل مشکی این است که بعد از لمس انگشت، هیچ نشانی از لک و گرد و غبار بر روی آن باقی نمی‌ماند. این نوع ورق‌ها از جنس استیل ضدزنگ است که نیاز کمتری به تمیزکاری دارند.

روش تولید ورق‌های استیل مشکی

ورق‌های استیل مشکی در واقع از نظر روش تولید بر پایه ورق‌های استنلس استیل تولید می‌شوند. در مراحل تولید این ورق‌ها، شمش‌های استیل ابتدا تحت حرارت بسیار بالا قرار می‌گیرند و سپس با استفاده از فرایندهای نورد گرم، به ورق‌های نازک‌تر تبدیل می‌شوند. سپس این محصولات از اسیدشویی و عملیات حرارتی رد می‌شوند. همچنین، برای دستیابی به کیفیت سطح مورد نظر، این ورق‌ها از مراحل نورد سرد نیز عبور می‌کنند. بعد از این مراحل، برای تولید ورق‌های استیل مشکی می‌توان به پوشش‌دهی با استفاده از تکنیک‌های مختلف اشاره کرد.

بطور کلی، مراحل پوشش‌دهی به منظور ایجاد کیفیت سطح مورد نظر ورق‌های استیل برای شرایط کارکرد مختلف انجام می‌شود. همچنین، یکی از اهداف پوشش‌دهی، بهبود پارامترهای زیبایی و جذابیت ظاهری ورق نیز می‌باشد. از جمله روش‌های مورد استفاده برای پوشش‌دهی به ورق‌ها، می‌توان به استفاده از روش‌های

استیل سیاه شامل موارد زیر است:
  • گالوانیزه کردن
  • آبکاری
  • آندایزینگ
  • رنگ آمیزی
هنگام پوشش‌دهی ورق‌های استیل مشکی، معمولاً از روش Physical Vapor Deposition یا PVD استفاده می‌شود. این روش با نام پوشش‌دهی در شرایط خلا هم شناخته می‌شود. این روش باعث می‌شود که یک لایه بخار فلزی شده (مولکول‌های یونیزه) در شرایط خلاء بر روی سطوح ورق استیل قرار بگیرد. در این روش بخار تیتانیوم، آلومینیوم و کربن با رنگ مشکی بر روی ورق‌های استیل قرار می‌گیرند. امروزه پیاده‌سازی روش PVD نیازمند تکنولوژی به خصوصی است. به همین دلیل، قیمت این نوع از ورق‌ها ممکن است بیشتر از سایر ورق‌های استیل باشد. اما به یاد داشته باشید که استفاده از روش PVD باعث افزایش مزایای ورق‌های استیل سیاه می‌شود و کیفیت آن می‌تواند بهبود یابد.
ورق استیل سیاه

متناوب ورق استیل سیاه

بصورت کلی، ورق استیل سیاه بسته به هدف استفاده و کیفیت سطح، در دسته‌های مختلف دسته‌بندی می‌شود. از نظر کاربرد، این ورق‌ها به دو دسته صنعتی و دکوراتیو تقسیم می‌شوند و از نظر کیفیت سطح، به سه دسته مات، براق و استیل خشدار تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از این انواع ورق استیل سیاه دارای مزایا و خواص خاص خود هستند که برخی از نیاز‌های بازار را تامین می‌کنند. به عنوان مثال، ورق استیل سیاه دکوراتیو برای تولید کالاها و لوازم تزئینی به‌کارمی‌رود.< / p >

< p >ورق‌های استیل مشکی طبق نوع آلیاژ، در دسته‌های گوناگون قرار می‌گیرند. بین ورق‌های استیل مشکی، گریدهای 316 و 304 به عنوان معروف‌ترین‌ها شناخته می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مثبت استیل سیاه با این گریدها، عدم مغناطیسی بودن آن است. امروزه این نوع ورق‌های استیل استنلس در تولید لوازم خانگی و اشیاء منزل کاربرد فراوانی دارند.

< figure class="wp-block-image size-full">

< h4 class="wp-block-heading">عوامل موثر

قیمت روز ورق استیل مشکی

وقتی به قیمت ورق استیل مشکی فکر می‌کنیم، باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنیم که ممکن است بر قیمت آن تاثیر بگذارند. این فاکتورها می‌توانند نرخ ارز، نوع گرید آلیاژی، کیفیت تولید و ابعاد ورق باشند و هر یک می‌توانند موجب نوسان در قیمت روز ورق استیل مشکی شوند.

نرخ ارز یکی از مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت ورق استیل مشکی است زیرا بخشی از این محصولات وارداتی هستند. همچنین، تغییرات در نرخ ارز می‌تواند قیمت این محصولات را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین، نوع گرید آلیاژی، کیفیت تولید و ابعاد ورق نیز می‌توانند بر قیمت آن تاثیرگذار باشند.

هر چه کیفیت تولید ورق استیل مشکی بهبود یابد، قیمت آن احتمالاً افزایش خواهد یافت. همچنین، اندازه و ابعاد ورق نیز می‌توانند در تعیین قیمت نهایی آن تاثیرگذار باشند.

ورق استیل سیاه

شرکت آرتا استیل تهران، کارشناس در زمینه واردات و پخش ورق‌های فولاد آلیاژی، استیل ضد زنگ و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورق‌های فنری، آمادگی دارد تا تمامی نیازهای محصولات فولادی و استیل استنلس صنعتگران را مرتفع سازد. شما می‌توانید به راحتی با کارشناسان ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید .

لیست سریع محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل“`html

ضدزنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

صفحه فیسبوک | صفحه اینستاگرام | لینکدین | مای‌اسپیس | پینترست | یوتیوب | ویکی‌پدیا |


تنظیم و نگارش : یحیی صالحی

ورق استیل سیاه – آرتا استیل تهران

منبع

“`

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
X