فلزات صنعتیفلزات غیرآهنی (آلومینیوم، مس، سرب، روی و قلع)مس

ماین نیوز – رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان اعلام کرد: فولاد هرمزگان، الگوی تعهد به مسئولیت اجتماعی

رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان اعلام کرد: فولاد هرمزگان، الگوی تعهد به مسئولیت اجتماعی گروه صنایع معدنی

– رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان از برگزاری رویداد دانش‌آموزی حل مسئله صنعت با همکاری شرکت فولاد هرمزگان در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: شرکت فولاد هرمزگان می‌تواند الگویی برای صنایع استان در راستای تعادل با مجموعه‌های علمی و پژوهش و مسئولیت‌های اجتماعی باشد.

به گزارش ماین نیوز، احمد زاهری ضمن اعلام این خبر به اهداف و مزایای برگزاری رویدادهای دانش‌آموزی و حل مسئله صنعت اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد ارائه مطالب آموزشی مرتبط با حوزه کارآفرینی و ایجاد بستری مناسب برای جذب و ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، کارآفرینان و صاحبان ایده‌های کسب و کار است.

وی اضافه کرد: ایده‌ها و تیم‌های برتر این رویدادها علاوه بر تقدیر و کسب جوایز مادی، از اولویت بررسی امکان جذب در مراکز

“`


رشد و مرکز نوآوری و شتابدهی و شروع کسب و کار نوپای خود

رشد و مرکز نوآوری و شتابدهی و شروع کسب و کار نوپای خود

ارائه خدمات پشتیبانی و تجاری‌سازی محصول، مشاوره و آماده‌سازی جذب سرمایه‌گذاران و … برخوردار خواهند شد. در واقع هدف اصلی این رویدادها تجربه عملی و آشنایی با فرایند ایده‌پردازی صحیح، ارزیابی ایده و ارائه آن در حوزه کارآفرینی و کسب و کار است.

زاهری به مزایای برگزاری این رویداد برای شرکت‌کنندگان اشاره و بیان کرد: در این رویداد دانش‌آموزان از مزایایی مانند آشنایی با مفاهیم اولیه کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) و کارآفرینی ، آشنایی و تجربه فرایند ایده‌پردازی برای کسب و کارهای نوپا و نوآوری در حوزه کسب و کار، آشنایی با اصول اولیه ارزیابی ایده، بازارسنجی و طراحی یک ایده متناسب با بازار و نیازهای مشتری، تجربه ارائه تأثیرگذار ایده به سرمایه‌گذاران و داروان، تجربه یک کار تیمی و آموزش مفاهیم اولیه آن و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید مبتنی بر راه‌اندازی شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش‌بنیان بهره‌مند خواهند شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان با اشاره به زمینه‌ها و موضوعات مورد توجه در برگزاری رویدادهای دانش‌آموزی و حل مسئله صنعت بیان کرد: در این رویداد



“`<عنوان>معرفی اکوسیستم کارآفرینی و زیرساخت‌های اصلی

<پاراگراف>مطالب مختلفی از جمله مکانیک و ساخت، برق و ابزار دقیق، متالورژی و صنایع فلزی، بهداشت و ایمنی محیط زیست، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، تأسیسات و آزمایشگاه، و کنترل کیفیت در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند.

<پاراگراف>به طور کلی می‌توان گفت که شناسایی اکوسیستم کارآفرینی و زیرساخت‌های اصلی قدم اول در فرآیند تجاری‌سازی است. این اکوسیستم شامل جذب و شناسایی دانش‌آموزان صاحب ایده، افرادی که علاقمند به ایده‌پردازی و کارآفرینی هستند، مربیان و مشاوران، سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای حامی و تسهیل‌کننده، شتابدهنده‌ها، پارک‌ها و مراکز رشد و علاقمندان به انواع سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و استارتاپ‌ها را شامل می‌شود.

<پاراگراف>زاهری تأکید داشت: مجموعه رویدادهایی که در این مرحله برگزار می‌شوند، معمولاً رویدادهای کوتاه‌مدت (کمتر از یک روز) و انگیزشی هستند و برای شبکه‌سازی، انتقال تجربیات و توسعه ارتباطات حرفه‌ای فرصت فراهم می‌کنند. شرکت‌کنندگان با حضور در این نوع رویدادها فرصت شبکه‌سازی و یادگیری پیشرفته را دارا می‌شوند و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

<پاراگراف>وی به برگزاری دورهمی‌ها (کافه کارآفرینی) با محوریت صنعت زیرمجموعه این نوع رویداد اشاره کرد و افزود: هر دورهمیبا موضوعی منحصر به فرد و با حضور افراد صاحب نظر و کارآفرینان موفق در صنایع مختلف، یک رویداد میزبانی می‌شود. این مراسم فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان، کارآفرینان و افراد دیگر است تا از طریق ارتباط برقرار کردن، تبادل نظر و یادگیری از یکدیگر بهره ببرند.

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان تأکید کرد که گسترش فرهنگ نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در محیط‌های مختلف از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری، و همچنین ایجاد فرصت‌های مناسب برای انتقال ایده‌ها در یک فضای دوستانه، از اهداف اصلی برگزاری این رویدادها است. وی برگزاری تور فناوری را به‌عنوان یکی از برنامه‌های این رویداد بیان کرد و اظهار کرد که این تور برای دانش‌آموزان به منظور بازدید حضوری از صنایع و موضوعات مختلف، که آنان باید ایده‌پردازی کنند، برگزار خواهد شد.منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
X