فلزات غیرآهنی (آلومینیوم، مس، سرب، روی و قلع)

قیمت میلگرد آلیاژی

میلگرد آلیاژی یک نوع فولاد آلیاژی است که علاوه بر آهن و کربن، از عناصر دیگری مانند منگنز، مس، نیکل، وانادیوم، سیلیسیوم و غیره نیز استفاده می‌کند. امروزه تولیدکنندگان این محصول می‌توانند با اضافه یا کاهش عناصر مختلف، خواص میلگرد آلیاژی را تغییر دهند.

می توان به آلیاژ‌های CK45، CK60، CK22، CK15، 25Crm04، 42Crmo4، 41Cr4، A105، 70Cr2 و 55Cr2 اشاره کرد که اساسا از سایز ۳۰ میلیمتر الی ۲۰۰ میلیمتر تولید می‌شوند و در صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی، تولید بلبرینگ، فنرسازی، تولید رولیک، تولید قالب، ماشین‌سازی، صنایع نفت و گاز و غیره کاربرد دارند.

میلگرد آلیاژی بخاطر استحکام و مقاومت بالایشان در برابر فشار و حرارت، در صنعت ساختمان‌سازی به کار می‌رود. این محصول‌ها بر اساس جنس، کاربرد، استاندارد تولید و غیره دسته‌بندی می‌شوند.<ربات دستکاری متن>
میلگرد فولاد است. هنگام تولید میلگرد، از دو نوع فولاد، یعنی فولاد آلیاژی و فولاد غیر آلیاژی استفاده می شود. معمولاً در تولید میلگردهای ساده و آجدار، از فولاد غیر آلیاژی استفاده می شود.

همچنین، در حین تولید میلگرد آلیاژی، عناصر دیگری به علاوهٔ عناصر اصلی آنها، شامل آهن و کربن، استفاده می شود. عناصر دیگری همچون کروم، تنگستن، نیکل و … نیز در میلگرد آلیاژی اضافه می شود. میلگردهای آلیاژی به دلیل افزودن عناصر بیشتر به آنها، ویژگی های برتری نسبت به میلگردهای ساده دارند.

برخی از ویژگی‌های برتر میلگردهای آلیاژی، افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی در صورت اضافه کردن کروم به آنها و مقاومت بیشتر در شرایط جوی است. به عبارت دیگر، اضافه کردن هر یک از عناصر دیگر به عناصر اصلی در هنگام تولید میلگرد آلیاژی، یک قابلیت و نقطه مثبت بیشتری به آن اضافه می کند.

همچنین، قیمت میلگرد آلیاژی و کاربردهای آن نیز اهمیت دارد. مهندسانی که قصد ساخت یک بنا را دارند، از میلگرد برای افزایش استحکام بنا استفاده می کنند. آنها انتخاب بین آهن‌آلات ساختمانی و میلگرد آلیاژی را دارند.

مقاطع فولادی طولانی، از جمله ویژگی‌های میلگرد، آن را نسبت به محصولات فولادی دیگر برتری می‌دهد. آلیاژها به خصوص در مناطق زلزله‌زده بسیار مهم هستند. مهندسان ناظر باید از میلگردهایی استفاده کنند که به پایداری بنا نسبت به زلزله، زنگ‌زدگی و شرایط جوی کمک کند.

در مناطق زلزله‌زده، از میلگرد آلیاژی استفاده می‌شود زیرا نسبت به میلگرد غیر آلیاژی (میلگرد سیاه)، دارای خواص ترکیبی بیشتری است که موجب افزایش چسبندگی بین میلگرد و بتن، و در نتیجه افزایش مقاومت سازه می‌شود.

در انتخاب نوع میلگرد باید با دقت تصمیم گرفته شود؛ زیرا اگر میلگرد مناسبی انتخاب نشود، می‌تواند خطر جدی برای ساختمان‌ها به همراه داشته باشد.

اگرچه میلگرد سیاه برای ماشین‌آلات و اجسام کم اهمیت تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما باید توجه داشت که این نوع میلگرد از خواص خوبی برای جوشکاری و هزینه‌ی پایین برخوردار است.

<ریاضیات ابتدایی>

فصل 1: اعداد

اعداد طبیعی بسیاری از اطرافیان به واضح بندی اعداد زوج و فرد توجه زیادی دارند. این اعداد تا جایی که ممکن است عدد زوج، عددی است که بر 2 بخش پذیر است و تعداد فرد همان اعدادی است که بر دو پذیر نیست.

اعداد اول نیز تشکیل دهنده بخشی از اعداد طبیعی می‌باشند که حتی نه تنها بر 2 بخش پذیر نیستند بلکه تنها بخود و 1 بخش پذیرنده خود هستند.

<گرامر>

طیف وسیعی از میلگردها وجود دارد که در ساخت مختلف مصارف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از میلگردها در صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی و وسایل حمل و نقل هوایی استفاده می‌شود. میلگردهای آلیاژی به سه دسته فولاد آلیاژی، مسی و استیل تقسیم می‌شوند، هر کدام با خصوصیات منحصر به فرد خود استفاده می‌شوند.

در ساختار میلگرد فولاد آلیاژی، عناصری مانند نیکل، کروم، مولیبدن و… به عنوان اجزای اصلی در استفاده می‌شود که ویژگی‌های مکانیکی میلگرد را بهتر می‌کند. معمولاً برای افزایش استحکام کششی بتن و جلوگیری از خوردگی بتن از آنها استفاده می‌شود. این امر باعث می‌شود که نیاز به میلگردهای آلیاژی حسابی احساس شود.

میلگردهای استیل یا استنلس استیل از زیرشاخه‌های میلگردهای آلیاژی هستند که به آنها کرم و نیکل به عنوان اجزای اضافی اضافه می‌شود. ظاهراً به همان شکل مانند میلگردهای سیاه هستند، اما جنس و کاربرد آنها متفاوت است. معمولاً در ساخت لوله‌های فولادی و شفت استفاده می‌شوند.

یکی از محصولات فلزی که در صنایع مختلف استفاده می شود، میلگرد است. این محصول به عنوان همزن در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی برای تولید انواع روغن، نفت و گاز و همچنین در صنایع پتروشیمی استفاده می شود.

شرکت گروه صنعتی فولاد کاران از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در زمینه تولید و تامین انواع مقاطع فولادی و آهن مانند میلگردهای فولادی و آلیاژی، میلگردهای ساختمانی، انواع مقاطع ترانسمیسیون، ورق‌های آلیاژی، ورق‌های روغنی و سیاه و گالوانیزه‌ی هفت الماس آغاز کرده است. این شرکت به دنبال رضایتمندی و تامین دقیق سفارشات مشتریان خود می‌باشد.

تنظیم و نگارش: یحیی صالحی

قیمت میلگرد آلیاژی

منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
X